Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?

Autorius: Gintautas Mažeika

Žmogiškieji ištekliai, 2020 03 24

Kas atsitinka krizės metu?

Kylant nerimui ir stresui, pradeda dominuoti už emocijas atsakinga smegenų dalis, o pažinimas ir racionalus mąstymas lieka nustelbti. Rezultatas – panika ir apsauginių sąmonės mechanizmų aktyvacija. Žmogus pereina į nuolatinę budrumo, išlikimo būseną, tiesiog praranda kontrolės jausmą bei gebėjimą adekvačiai priimti ir suvokti informaciją.

Tokia psichologinė būsena radikaliai sumažina darbo produktyvumą. Niekas nebedirba savo darbo, visi greitai pavargsta, nebevaldo emocijų, konfliktuoja tarpusavyje…

Stresinėse situacijose darbuotojų gebėjimas priimti ir suvokti informaciją sumažėja apie 80 proc. Žmonės negirdi, nesupranta ir neatsimena informacijos. Dėmesio trukmė sumažėja iki 12 minučių. Darbuotojai nebegeba prisiminti daugiau nei 3 žinučių.

Ką daryti vadovams?

Reikia nuraminti darbuotojus ir grįžti prie efektyvios veiklos. Darbuotojams reikia padėti suvokti, kad organizacija turi lyderį, kuris supranta ir kontroliuoja situaciją. Vadovas turi pasakyti, kokioje situacijoje esama ir koks numatytas veiksmų planas. Svarbiau net ne tai, kas yra sakoma, o kaip yra sakoma.

Kad darbuotojai apskritai pradėtų klausytis jiems sakomų dalykų, jie visų pirma turi pajausti, kad kažkam rūpi. Pradėkite nuo empatiškos žinutės pvz. „Susiduriame su dideliu iššūkiu ir aš labai vertinu kiekvieno iš jūsų indėlį ir pastangas šioje situacijoje“. Komunikacija turi būti autentiška, nuoširdi, atspindinti moralinį organizacijos tikslą (darbo vietų išsaugojimas, rūpinimasis klientais ir pan.).

Dažna vadovo klaida krizės akivaizdoje – užimti gynybinę reakciją: neigti problemas, pasyviai laukti, kaltinti kitus, netgi skleisti paniką ir pan.

Kaip pateikti informaciją?

Valandos ar ilgesni susitikimai gali būti neefektyvūs. Ilgi elektroniniai laiškai su situacijos paaiškinimais, tikėtina, neprasimuš pro pasąmonės nerimo triukšmą. Rekomenduojamos trumpos, iliustratyvios žinutės su analogijomis ir pavyzdžiais.

Svarbu suprasti, kad nenoras priimti informaciją ir pasipriešinimas yra natūralios ir neišvengiamos reakcijos visais pokyčių įgyvendinimo atvejais. Pasipriešinimą traktuokite pozityviu ženklu, nes tai yra požymis, kad darbuotojai girdi, ką jūs sakote. Tai yra natūrali žmonių reakcija praradus kontrolę. Žmonės nebegali elgtis taip, kaip yra pripratę, ir tai sukelia diskomfortą bei pasipriešinimą.

Pasidalinkite savo įžvalgomis, ką ir kaip savo darbuotojams komunikuojate jūs. O žemiau pridedu įdomią kreivę, kuri galbūt kai kuriuos procesus ir priežastinius ryšius padarys aiškesniais.

No alt text provided for this image

Šaltiniai: Leadership: In Turbulent Times, Kübler-Ross 5 žingsnių modelis, Bain.com.

Summary
Article Name
Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?
Description
Darbuotojams reikia padėti suvokti, kad organizacija turi lyderį, kuris supranta ir kontroliuoja situaciją.
Author
Publisher Name
UAB "Mažeika ir partneriai"

Kitos įžvalgos:

Strategija

2020 07 16

Krizė yra metas užduoti strateginį klausimą: kaip keisti verslą, kad jis būtų reikalingas

Ar ir toliau verta važiuoti prieš traukinį? Ar ir toliau verta stengtis išsaugoti verslą, kuris ir taip jau…

Vadyba

2020 06 10

„Boso valanda su S. Jovaišu”: vadovaujantis partneris Gintautas Mažeika

UAB "Mažeika ir partneriai" vadovaujantis partneris Gintautas Mažeika apie verslo savininkų ir vadovų elgesį krizės metu: laimi šaltas…

Tiekimo grandinė

2020 06 09

Naujos problemos – šansas drąsioms idėjoms

Kad keletas visuotinio užsidarymo namuose mėnesių negrįžtamai pakeis didelės dalies vartotojų įpročius sutaria dauguma verslo specialistų, apie dėl…

Tiekimo grandinė

2020 06 09

Netikėtos galimybės išbandymų metu – ar jos virs ilgalaike sėkme?

Ekonomikos sukrėtimai be įvairiausių išbandymų jos dalyviams įdomūs ir tuo, kad suformuoja netikėtas galimybes. Dabartinis laikotarpis – ne…

Vadyba

2020 04 20

Kaip mikroorganizmas galutinai skaitmenizuos verslo pasaulį

Be ekonominės krizės pranašavimo, tampa aišku ir tai, kad COVID-19 radikaliai paspartins skaitmeninės ateities įsigalėjimą. Ne vienam norinčiam…

Vadyba

2020 04 20

Išgyventi krizę nepakanka – metas ja pasinaudoti

Kas yra sunkiausia verslo savininkui ir vadovui užklupus žaibiškai krizei, kai dar regis vakar buvo tvirtinami objektyviais rodikliais…

Strategija

2020 03 24

Versle – kaip gamtoje: išliks geriausiai prisitaikę prie pokyčių

Nepaisant nežinomybės, kurią verslas patiria akistatoje su pasauline koronaviruso pandemija, į iškilusius ekonominius iššūkius turėtume žiūrėti kaip į…

Vadyba

2020 03 24

Koronaviruso grėsmės akivaizdoje: 4 skubūs sprendimai Lietuvos verslui

Koronaviruso poveikis verslui įgauna vis didesnį mastą. Retėja keliaujančiųjų srautai oro uostuose, kelionių agentūros ir oro linijos atšaukia…

Vadyba

2019 10 24

3 būtinos sąlygos, kad valdyba kurtų realią vertę

Dirbdamas su savo klientais ir bendraudamas su verslų savininkais bei įmonių vadovais priėjau išvados, kad daugumos įmonių valdybos…