Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?

Autorius: Gintautas Mažeika

Žmogiškieji ištekliai, 2020 03 24

Kas atsitinka krizės metu?

Kylant nerimui ir stresui, pradeda dominuoti už emocijas atsakinga smegenų dalis, o pažinimas ir racionalus mąstymas lieka nustelbti. Rezultatas – panika ir apsauginių sąmonės mechanizmų aktyvacija. Žmogus pereina į nuolatinę budrumo, išlikimo būseną, tiesiog praranda kontrolės jausmą bei gebėjimą adekvačiai priimti ir suvokti informaciją.

Tokia psichologinė būsena radikaliai sumažina darbo produktyvumą. Niekas nebedirba savo darbo, visi greitai pavargsta, nebevaldo emocijų, konfliktuoja tarpusavyje…

Stresinėse situacijose darbuotojų gebėjimas priimti ir suvokti informaciją sumažėja apie 80 proc. Žmonės negirdi, nesupranta ir neatsimena informacijos. Dėmesio trukmė sumažėja iki 12 minučių. Darbuotojai nebegeba prisiminti daugiau nei 3 žinučių.

Ką daryti vadovams?

Reikia nuraminti darbuotojus ir grįžti prie efektyvios veiklos. Darbuotojams reikia padėti suvokti, kad organizacija turi lyderį, kuris supranta ir kontroliuoja situaciją. Vadovas turi pasakyti, kokioje situacijoje esama ir koks numatytas veiksmų planas. Svarbiau net ne tai, kas yra sakoma, o kaip yra sakoma.

Kad darbuotojai apskritai pradėtų klausytis jiems sakomų dalykų, jie visų pirma turi pajausti, kad kažkam rūpi. Pradėkite nuo empatiškos žinutės pvz. „Susiduriame su dideliu iššūkiu ir aš labai vertinu kiekvieno iš jūsų indėlį ir pastangas šioje situacijoje“. Komunikacija turi būti autentiška, nuoširdi, atspindinti moralinį organizacijos tikslą (darbo vietų išsaugojimas, rūpinimasis klientais ir pan.).

Dažna vadovo klaida krizės akivaizdoje – užimti gynybinę reakciją: neigti problemas, pasyviai laukti, kaltinti kitus, netgi skleisti paniką ir pan.

Kaip pateikti informaciją?

Valandos ar ilgesni susitikimai gali būti neefektyvūs. Ilgi elektroniniai laiškai su situacijos paaiškinimais, tikėtina, neprasimuš pro pasąmonės nerimo triukšmą. Rekomenduojamos trumpos, iliustratyvios žinutės su analogijomis ir pavyzdžiais.

Svarbu suprasti, kad nenoras priimti informaciją ir pasipriešinimas yra natūralios ir neišvengiamos reakcijos visais pokyčių įgyvendinimo atvejais. Pasipriešinimą traktuokite pozityviu ženklu, nes tai yra požymis, kad darbuotojai girdi, ką jūs sakote. Tai yra natūrali žmonių reakcija praradus kontrolę. Žmonės nebegali elgtis taip, kaip yra pripratę, ir tai sukelia diskomfortą bei pasipriešinimą.

Pasidalinkite savo įžvalgomis, ką ir kaip savo darbuotojams komunikuojate jūs. O žemiau pridedu įdomią kreivę, kuri galbūt kai kuriuos procesus ir priežastinius ryšius padarys aiškesniais.

No alt text provided for this image

Šaltiniai: Leadership: In Turbulent Times, Kübler-Ross 5 žingsnių modelis, Bain.com.

Summary
Article Name
Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?
Description
Darbuotojams reikia padėti suvokti, kad organizacija turi lyderį, kuris supranta ir kontroliuoja situaciją.
Author
Publisher Name
UAB "Mažeika ir partneriai"

Kitos įžvalgos:

Klientų aptarnavimas

2021 04 19

Žmonių ir technologijų sąveika - klientų aptarnavimo ateitis

Paslaugų kraustymasis į virtualią erdvę vyko jau nemažai metų, tačiau COVID-19 pandemija suteikė didžiulį pagreitį šiai skaitmeninei transformacijai.…

Žmogiškieji ištekliai

2021 03 30

Personalo valdymas pandemijos metu: ilgoms diskusijoms laiko neliko

Pamenate begalines diskusijas įmonėse, kokias sąlygas ir kokiomis aplinkybėmis sudaryti darbuotojams dirbti lanksčiu grafiku – dalį laiko iš…

Vadyba

2021 03 18

Valdybos turi kurti pridėtinę vertę

Gintautas Mažeika, verslo konsultacijų UAB „Mažeika ir partneriai“ vadovaujantis partneris, pataria, kada įmonėms verta kurti valdybas. Jis primena,…

Tiekimo grandinė

2021 03 18

Tiekimo grandinė: vyksta esminiai pokyčiai

Pasaulis jau daugiau nei metus mėgina susidoroti su žmogiškaisiais ir ekonominiais iššūkiais, kuriuos sukėlė pandemija. Reaguodami į „kovidinę“…

Projektų valdymas

2021 03 18

Strateginių pokyčių valdymas: sėkmės veiksniai pandemijos metu

Vytenis Kudinskas, Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai” partneris, projektų portfelio valdymo praktikos grupės vadovas, ReShape! Business…

Projektų valdymas

2021 02 25

Projektų valdymas: pandemijos pamokos ir iššūkiai

Pandemija atsėlino jau prieš metus, ir per šį laikotarpį daugeliui verslų teko pripažinti: be pokyčių – nė iš…

Strategija

2021 02 04

Verslo strategija: laikas užkurti antrą variklį

2020-aisiais pasaulį užgriuvusi pandemija daugelį verslų užvertė sunkiai išsprendžiamais rebusais, o didžiausią sumaištį – kaip ir žmonių gyvenimuose…

Strategija

2020 07 16

Krizė yra metas užduoti strateginį klausimą: kaip keisti verslą, kad jis būtų reikalingas

Ar ir toliau verta važiuoti prieš traukinį? Ar ir toliau verta stengtis išsaugoti verslą, kuris ir taip jau…

Vadyba

2020 06 10

„Boso valanda su S. Jovaišu”: vadovaujantis partneris Gintautas Mažeika

UAB "Mažeika ir partneriai" vadovaujantis partneris Gintautas Mažeika apie verslo savininkų ir vadovų elgesį krizės metu: laimi šaltas…