Neefektyvus atsargų/užsakymų valdymas

Situacija
Sprendimai
Rezultatai
Neefektyvus atsargu uzsakymu valdymas

Problema: Neefektyvus atsargų/užsakymų valdymas

Sektorius: Mažmeninė prekyba

Pajamos: 2,8 mln. EUR

Summary
Neefektyvus atsargų/užsakymų valdymas
Article Name
Neefektyvus atsargų/užsakymų valdymas
Description
Daugiau nei 20 metų veikianti, nedidelė specializuota mažmeninės prekybos įmonė X* (pajamos - 2,8 mln. EUR) turi nuosavų ir franšizės parduotuvių tinklą Lietuvoje. Analizė parodė, kad įmonėje veikia neefektyvi atsargų/užsakymų valdymo metodika.
Author
Publisher Name
Mažeika ir Partneriai
Publisher Logo

Daugiau nei 20 metų veikianti, nedidelė specializuota mažmeninės prekybos įmonė X* (pajamos – 2,8 mln. EUR) turi nuosavų ir franšizės parduotuvių tinklą Lietuvoje. Analizė parodė, kad įmonėje veikia neefektyvi atsargų/užsakymų valdymo metodika. Pardavėjų motyvacinė sistema susieta su pardavimais ir pelnu, todėl stengdamiesi išvengti prekių deficito parduotuvių vadovai siekia užsakyti ir sandėliuoti savo parduotuvėse kuo daugiau prekių. Dėl tokios verslo praktikos yra įšaldomos apyvartinės lėšos, dėl neoptimalaus prekių paskirstymo sukuriamas prekių deficitas, dėl prekių nuvertėjimo generuojamas nuostolis.

Atlikę diagnostiką nustatėme, kad:

  • Apyvartinėse lėšose „įšaldytas“ prekių likutis 46 proc. didesnis nei rinkos poreikis;
  • Atsargų apyvartumas siekia 11 mėn., nors vidutinis prekių pristatymo iš tiekėjų terminas yra tik 2 mėn.;
  • Prarasti pardavimai dėl prekių deficito sudaro 10% apyvartos;
  • Atsargose laikoma 5,4 tūkst. pavadinimų prekių, nors kiekvieną mėnesį yra parduodama vidutiniškai tik 1,5 tūkst. skirtingų gaminių. Sandėlyje laikomas 3,6 karto platesnis asortimentas prekių nei reikalinga pardavimams.

* Mes labai atsakingai saugome savo klientų konfidencialumą, todėl įmonės pavadinimo neskelbiame. Visa kita pateikta informacija yra teisinga.

Mažeika ir partneriai“ pasiūlė šiuos sprendimus:

  • Įdiegti centralizuotą atsargų ir užsakymų valdymą. Visus prekių užsakymus atskiroms parduotuvėms vykdo ne atskirų parduotuvių vadovai, o vienas užsakymų specialistas remdamasis atskirų produktų pardavimų prognoze;
  • Asortimentą suskirstyti į atskirus segmentus, priklausomai nuo produktų paskirties, gyvavimo ciklo, apyvartumo. Kiekvienam segmentui nustatyti apyvartumo tikslus bei atsargų buferius. Optimizuoti asortimentą;
  • Įdiegti automatinę užsakymų vykdymo sistemą. Produkto atsargų lygiui pasiekus nustatytą ribą, automatiškai sugeneruojamas naujas užsakymas tiekėjui.

Iniciatyvų įgyvendinimo užtikrinimas. Pasiūlytų iniciatyvų įgyvendinimui bei rizikų valdymui įmonėje buvo įdiegtas labai efektyvus projektų portfelio valdymo modelis, vienas iš „Mažeika ir partneriai“ partnerių paskirtas projektų portfelio valdytoju. Kiekvieną mėnesį projektų vadovai pagal reglamentuotas projektų valdymo procedūras atsiskaitydavo Projektų valdymo komitetui.

Neefektyvus atsargų/užsakymų valdymas

 

  • Atsargų apyvartumas projekto eigoje sumažintas nuo 11 mėnesių iki 6 mėnesių. Finansinis efektas sudaro 0,5 mln. EUR. Mažiau įšaldytų apyvartinių lėšų, išvengiama nuolaidų, nereikalingos konkurencijos su naujais produktais, aukštesnis verslo pelningumas;
  • Mažesni prarasti pardavimai. Optimizuotas užsakymų proceso valdymas. Prekių deficitas sumažėjo nuo 10 iki 5 proc. Finansinis efektas -100 tūkst. EUR per metus;
  • Realizuoti seni likučiai. Įgyvendintos pardavimų skatinimo akcijos senų likučių pardavimui. Papildomos pajamos – 290 tūkst. EUR.