Didelė prekybos įmonė neefektyviai valdo antrinę logistiką

Situacija
Sprendimai
Rezultatai
antrines logistikos valdymas mazeikapartners

Problema: Neefektyvus antrinės logistikos valdymas

Sektorius: Prekyba

Pajamos: 83 mln. EUR

Summary
Didelė prekybos įmonė neefektyviai valdo antrinę logistiką
Article Name
Didelė prekybos įmonė neefektyviai valdo antrinę logistiką
Description
Didelė prekybos įmonė X* (pajamos - 83 mln. EUR) užsiima didmenine ir mažmenine maisto prekių prekyba. Prekės paskirstomos klientams savo turimu arba nuomojamu transportu. Klientas tiekimo grandinėje naudoja regioninius sandėlius. Kliento transporto specialistai sudarinėja maršrutus ir reisus, kontroliuoja vairuotojų darbą ir rūpinasi autoparko priežiūra.
Author
Publisher Name
Mažeika ir Partneriai
Publisher Logo

Didelė prekybos įmonė X* (pajamos – 83 mln. EUR) užsiima didmenine ir mažmenine maisto prekių prekyba. Prekės paskirstomos klientams savo turimu arba nuomojamu transportu. Klientas tiekimo grandinėje naudoja regioninius sandėlius. Kliento transporto specialistai sudarinėja maršrutus ir reisus, kontroliuoja vairuotojų darbą ir rūpinasi autoparko priežiūra. Metinės vietinių pervežimų ir regioninių sandėlių sąnaudos sudaro apie 1,2 mln. EUR.

Atlikę įmonės antrinės logistikos diagnostiką, nustatėme, kad:

  • Maršrutizavimas atliekamas pusiau rankiniu būdu;
  • Naudojamas platus transporto paslaugų teikėjų ratas, ir nėra kokybės lygio monitoringo;
  • Dėl didelio sąskaitų kiekio sudėtinga apskaita ir kaštų priskyrimas;
  • Sudėtinga ir daug darbo laiko reikalaujanti reisų apskaita;
  • Nėra krovinių sekimo ir krovinių registro;
  • Pirkimai nekontroliuojami – nėra paslaugos ir teikėjų atrankos kriterijų;
  • Nėra aišku, ar perkama geriausiomis sąlygomis.

* Mes labai atsakingai saugome savo klientų konfidencialumą, todėl įmonės pavadinimo neskelbiame. Visa kita pateikta informacija yra teisinga.

Kartu su įmonės vadovais išanalizavome galimas antrinės logistikos valdymo alternatyvas, pasirinkome labiausiai įmonės poreikius atitinkantį modelį ir jį įgyvendinome. Projektas buvo suskaidytas į šiuos etapus:

  • Įmonės naudojamo modelio analizė. Charakteringų duomenų surinkimas ir analizė; esamų procesų aprašymas; problemų ir galimų sprendimų sąrašo parengimas;
  • Alternatyvios veiklos modeliavimas. Optimalių procesų modeliavimas ir aprašymas; alternatyvių sprendimų biudžetavimas; alternatyvių sprendimų diegimo proceso modeliavimas;
  • Pokyčių valdymas pagal gerąsias projektų valdymo praktikas. Sandėlių veiklos centralizavimas. Vietinių pervežimų paslaugos pirkimas;
  • Tinkamos komandos suformavimas. Efektyviam sprendimų įgyvendinimui buvo reikalingi aukštų specifinių kompetencijų darbuotojai, kurių įmonėje nebuvo. Šiam tikslui buvo pasitelkti „Mažeika ir partneriai“ laikinieji vadovai.

 

  • Antrinės logistikos sąnaudos dėl transportavimo modelio pakeitimo sumažėjo 21 proc. (taupymas – 0,25 mln. EUR per metus);
  • Dėl sandėlių veiklos centralizavimo vidutinės atsargos sumažėjo 7 proc. (2,3 mln. EUR).