Prekybos įmonė susiduria su sandėlio valdymo problemomis

Situacija
Sprendimai
Rezultatai
Neefektyvus sandelio operaciju valdymas

Problema: Neefektyvus sandėlio operacijų valdymas

Sektorius: Prekyba

Pajamos: 45 mln. EUR

Summary
Prekybos įmonė susiduria su sandėlio valdymo problemomis
Article Name
Prekybos įmonė susiduria su sandėlio valdymo problemomis
Description
Įmonė susidurdavo su sandėlio operacijų efektyvumo probleminis, kurios piko metu keldavo ypač daug galvos skausmo.
Author
Publisher Name
Mažeika ir Partneriai
Publisher Logo

Didelė prekybos įmonė X* (pajamos – 45 mln. EUR) turi savo mažmeninį tinklą, o taip pat ir pristato prekes tiesiai verslo klientams. Prekių tiekimas pirkėjams organizuojamas iš įmonės valdomų centrinių sandėlių. Įmonės veiklai būdingas ryškiai išreikštas sezoniškumas, kai piko metu pardavimai ir prekių judėjimas išauga 2,5 karto lyginant su metų vidurkiu. Įmonė susidurdavo su sandėlio operacijų efektyvumo probleminis, kurios piko metu keldavo ypač daug galvos skausmo.

Atlikę įmonės sandėlio valdymo diagnostiką, nustatėme, kad:

  • Paskutinio sezono metu tiekimo veiklos rodiklis buvo itin žemas. „Perfect order“ ~ 70 proc. (matuota retrospektyviai);
  • Sandėlis perpildytas;
  • Žema sandėlyje dirbančių sezoninių darbuotojų motyvacija ir atsakomybės lygis;
  • Netinkama darbuotojų motyvacinė sistema;
  • Nenaudojami turimi IT sprendimai – prekių padėjimo ir atrinkimo strategija paremta „žinojimo“ principu, kuris, esant sezoniniams darbuotojams, itin neefektyvus;
  • Prastas tiekimo į sandėlį planavimas, kuris, esant aukštam sandėlio apkrovimui, yra vienas iš esminių sandėlio efektyvumo veiksnių.

* Mes labai atsakingai saugome savo klientų konfidencialumą, todėl įmonės pavadinimo neskelbiame. Visa kita pateikta informacija yra teisinga.

Sandėlio veiklos stabilizavimo ir optimizavimo iniciatyvos. Kartu su įmonės vadovais priėmėme sprendimą įgyvendinti šias iniciatyvas:

  • nuolatinio atvykimų į sandėlį plano monitoringo sistemos sukūrimas;
  • perteklinių kiekių sandėlyje eliminavimas – buferinių sandėlių įsteigimas;
  • efektyvios prekių padėjimo/sandėliavimo/atrinkimo sistemos sukūrimas ir atitinkamų IT sprendimų įdiegimas;
  • efektyvaus perteklinių kiekių valdymo modelio parengimas;
  • efektyvaus nuolatinio įdarbinimo modelio ir motyvacinės sistemos sukūrimas.

Tinkamos komandos suformavimas. Naujoms iniciatyvoms įgyvendinti buvo reikalingi aukštų specifinių kompetencijų darbuotojai, kurių įmonėje nebuvo. Šiam tikslui buvo pasitelkti „Mažeika ir partneriai“ laikinieji vadovai.

 

  • Sėkmingai įgyvendinus numatytas iniciatyvas per itin trumpą laikotarpį eliminuoti esminiai sandėlio veiklos sutrikimai ir panaikintas vėlavimas;
  • Antrinės logistikos veiklos kokybės rodiklis (angl. „Perfect order“*) per tris mėn. nuo ~70 % kriziniu laikotarpiu pakilo iki > 99 %;
  • Mūsų ekspertiniu vertinimu finansinis pokyčio efektas – 1,2 mln. EUR per metus.
    *„Perfect order” = (1- (Klaidingi užsakymai)/(Visi užsakymai))*100.