Nepagrįstai dideli pirminės logistikos kaštai

Situacija
Sprendimai
Rezultatai
Nepagristai dideli pirmines logistikos kastai

Problema: Nepagrįstai dideli pirminės logistikos kaštai

Sektorius: Prekyba

Pajamos: 68 mln. EUR

Summary
Nepagrįstai dideli pirminės logistikos kaštai
Article Name
Nepagrįstai dideli pirminės logistikos kaštai
Description
Daugiau nei 20 metų Lietuvos rinkoje veikianti didelė įmonių grupė X* (pajamos - 68 mln. EUR), užsiimanti didmenine ir mažmenine FMCG kategorijos produktų prekyba
Author
Publisher Name
Mažeika ir Partneriai
Publisher Logo

Daugiau nei 20 metų Lietuvos rinkoje veikianti didelė įmonių grupė X* (pajamos – 68 mln. EUR), užsiimanti didmenine ir mažmenine FMCG kategorijos produktų prekyba patiria nepagrįstai didelius prekių transportavimo iš tiekėjų į sandėlį kaštus. Produkcija importuojama iš 20+ šalių. Prekės perkamos Ex works Incoterms (pirkėjas rūpinasi transportu) sąlygomis. Transporto paslaugos perkamos taškiniu („ad hoc“, „spot“) principu. Metinės įmonių grupės tarptautinių pervežimų sąnaudos – nuo 1 iki 1,5 mln. EUR.

Atlikę įmonių grupės tarptautinio transporto paslaugų pirkimo diagnostiką, nustatėme, kad:

  • Įmonė naudoja platų transporto paslaugų teikėjų ratą, nėra paslaugų kokybės lygio monitoringo sistemos;
  • Paslaugų pirkimai nekontroliuojami – nėra paslaugos ir teikėjų atrankos kriterijų;
  • Nėra aišku, ar perkama geriausiomis sąlygomis;
  • Neišnaudojamas derybinis įmonių grupės pranašumas dėl pirkimų masto – įmonės tas pačias paslaugas perka iš skirtingų paslaugų teikėjų;
  • Nėra generalinių pirkimų praktikos.

* Mes labai atsakingai saugome savo klientų konfidencialumą, todėl įmonės pavadinimo neskelbiame. Visa kita pateikta informacija yra teisinga.

Kartu su įmonės vadovais priėmėme sprendimą profesionaliai atlikti prekių pervežimo paslaugų pirkimą pasirašant ilgalaikes sutartis su pasirinktais partneriais. Pirkimo procesas buvo suskaidytas į šiuos etapus:

  • Pasiruošimo etapas. Charakteringų duomenų, reikalingų paslaugų pirkimui surinkimas ir analizė; paslaugos ir teikėjo specifikacijos paruošimas; pirkimo konkurso dokumentacijos ir plano parengimas;
  • Konkurso etapas. Reikalingos paslaugos pristatymas potencialiems paslaugų teikėjams; pasiūlymų analizė; derybos;
  • Sprendimo priėmimas ir įgyvendinimas. Alternatyvių galimų teikėjų krepšelių modeliavimas; SWOT analizė (Stiprybės/Silpnybės/Galimybės/Grėsmės); sprendimo dėl paslaugų teikėjų krepšelio inicijavimas; sutarčių pasirašymas.

 

  • Sumažintas paslaugų teikėjų skaičius nuo 24 Iki 3 ir įdiegta jų kokybės lygio monitoringo sistema;
  • Pervežimų sąnaudos sumažėjo 23 proc. ( taupymas: 0,23 – 0,34 mln. EUR per metus).