zmogiskieji istekliai sprendimas verslui mazeikapartners

Sprendimas verslui – būti lankstiems pasitelkus geriausius

Autorius: Gintautas Mažeika

Žmogiškieji ištekliai, 2016 10 20

Norėdami nusakyti verslo aplinkos pokyčius, ekspertai jau kuris laikas lenktyniauja kalbos vaizdingumu. Ir kaskart prieinama prie išvados, kad rinkoje išliks lanksčios ir inovatyvios bendrovės, gebėsiančios pasitelkti puikiai dirbančius profesionalus.

„Darbuotojų įgūdžiai yra esminė dedamoji, siekiant įgyvendinti naujus verslo modelius“, – naujausiose IBM vadovų apklausos ataskaitoje cituojamas Carlo Mazzantini, Italijos elektros įrangos gamintojos „Sonepar“ generalinis direktorius.
„Mes privalome pasiekti, kad naujos paslaugos kūrimo ciklas būtų trumpesnis, privalome būti lankstesni. Prototipą turime sukurti čia pat, vos tik įžvelgę tendenciją, tada, įsiklausę į klientų pastabas, nuolatos paslaugą tobulinti“, – veiklos modelį įvardija Yutaka Nagao, didžiausios Japonijoje siuntų pristatymo bendrovės generalinis direktorius, taip pat dalyvavęs IBM vadovų apklausoje.

Taigi verslo savininkams ir vadovams tenka sudėtingos užduotys: būti lankstiems, kone realiu laiku reaguoti į klientų poreikių pokyčius, nuolatos tobulinti siūlomus produktus ir paslaugas, o drauge siekti kuo didesnio verslo efektyvumo.

Ko reikia, kad verslas susidorotų su visomis šiomis užduotimis? Gabių, nuolatos tobulėjančių, giliomis žiniomis pasižyminčių, į pasiekimus orientuotų darbuotojų.

Efektyvumui ir kūrybiškumui

Taikydamasis prie rinkos pokyčių, Lietuvos verslas žengia efektyvumo keliu. Vienas iš būdų – ieškoti technologinių sprendimų. Tačiau tam, kad technologiniai sprendimai užtikrintų tikslų it šveicariškas laikrodis procesą, profesionalai būtini.

Prieš 5 metus tarptautinės konsultacijų ir tyrimų bendrovės „McKinsey“ specialistai skaičiavo, kad 58% JAV bendrovių nurodė ketinančios pasitelkti laikinuosius vadovus (angl. interim managers, supertemps) siekiant reikšmingo konkurencinio pranašumo rinkoje.

Šiemet JAV bendrovės „Robert Half Management Resources” padalinio Jungtinėje Karalystėje specialistų atlikta apklausa parodė, kad 90% respondentų finansų vadovų ir finansų departamentų darbuotojų ketina per artimiausius 12 mėn. pasitelkti laikinuosius finansų vadovus ir specialistus. Šį sprendimą lėmė tai, kad laikinieji vadovai atsineša unikalių žinių ir įgūdžių, padedančių valdyti projektus ar sėkmingai transformuoti verslą.

Abiem pusėms

Pasitekti laikinuosius vadovus specifinėms užduotims darbdaviams palanku ir todėl, kad taip nedidelės įmonės gali pritraukti kvalifikuotų specialistų, kurių kitomis aplinkybėmis neįpirktų. Specialistas su perteklinėmis vidutiniam ar smulkiam verslui kompetencijomis taip pat netrukus imtų nuobodžiauti. Laikinasis vadovas ar specialistas užtikrina verslui lankstumą ir ta prasme, kad per sutartą laiką atlieka konkretų darbą ir pasitraukia sutarčiai pasibaigus.

Patys laikinieji vadovai taip pat vardija naudas.

„Šį kelią pats ir visiškai apgalvotai pasirinkau prieš maždaug 2,5 metų. Jaučiau, kad noriu išbandyti daugiau sektorių, pamatyti daugiau ir sėkmės, ir nesėkmės istorijų. Turėjau sukaupęs žinių bagažą, jaučiau, kad turiu reikiamų kompetencijų, kuriomis galiu pasidalinti su klientais, suvaldyti specifinius projektus, kuriems įmonės dažnai neturi išteklių“, – „Verslo žinioms“ yra sakęs Marius Taparauskas, tiekimo grandinės ekspertas, dabar į įmones atkeliaujantis per verslo valdymo paslaugų bendrovę „Mažeika ir partneriai“.

Labiausiai jį ir varo pirmyn nuolatinė įmonių ir užduočių kaita, idėjų, kurios padeda pasiekti tam tikrų rezultatų, įgyvendinimas.

„Pasieki, ko užsibrėžęs ir eini į kitą bendrovę, sektorių. Keičiasi žmonės, aplinka, uždaviniai. Taip, vis sulaukiu pasiūlymų likti dirbti, bet aš nematau savęs, kaip samdomo funkcinio vadovo“, – nuolatine kaita džiaugiasi M. Taparauskas.

JAV universitetus Princeton ir Dartmouth baigusi Ann Klein, dirbusi vadovaujančiose pareigose technologijų bendrovėje „Siebel Systems“ tai pat pati pasirinkto būti laikinąja vadove.

„Darbas visu etatu buvo labai intensyvus ir nesibaigdavo niekada. Vienas iš laikinojo vadovo darbo privalumų yra tas, kad ateinu į įmonę 6-9 mėnesiams, o tada galiu atsikvėpti. To negali daryti dirbantieji visu etatu. Pertraukos padeda man neperdegti“, – p. Klein dalijasi įspūdžiais su „Harvard Business Review“ skaitytojais.

Tiesa, tokie santykiai lemia, kad verslas į darbuotojus vis dažniau turės žvelgti kaip į savanorius, kurie prisijungia tam tikriems darbams, tikėdami verslo misijos prasme. Įmonėms tai reiškia, kad jos turės nuolatos palaikyti santykius su pas jas dirbusiais laikinaisiais profesionalais ir dar labiau rūpintis savo kaip darbdavio įvaizdžiu.

„Dar vienas dalykas, su kuriuo turės susitaikyti verslas – vis daugiau organizacijoje dirbančių žmonių bus ne nuolatiniai, o laisvai samdomi darbuotojai. Jau dabar trečdalis žmonių JAV darbo rinkoje dirba kaip „freelancer‘iai“. Tai susiję su galimybe savarankiškai rinktis įdomius projektus, išvengiant rutinos „nuo 8 iki 5“. Santykis tarp įmonės ir laisvai samdomo darbuotojo bus nors ir epizodinis, bet pasikartojantis. Todėl organizacijoms bus svarbu išmokti sukurti vertybinį ryšį ir užtikrinti, kad toks darbuotojas augtų kartu su verslu, jį suprastų“, – portale vz.lt nuomone dalijosi Dalius Misiūnas, „Lietuvos energijos“ generalinis direktorius.

 

Summary
Sprendimas verslui – būti lankstiems pasitelkus geriausius
Article Name
Sprendimas verslui – būti lankstiems pasitelkus geriausius
Description
Norėdami nusakyti verslo aplinkos pokyčius, ekspertai jau kuris laikas lenktyniauja kalbos vaizdingumu. Ir kaskart prieinama prie išvados, kad rinkoje išliks lanksčios ir inovatyvios bendrovės, gebėsiančios pasitelkti puikiai dirbančius profesionalus.
Author
Publisher Name
Mažeika ir Partneriai
Publisher Logo

Kitos įžvalgos:

Klientų aptarnavimas

2021 04 19

Žmonių ir technologijų sąveika - klientų aptarnavimo ateitis

Paslaugų kraustymasis į virtualią erdvę vyko jau nemažai metų, tačiau COVID-19 pandemija suteikė didžiulį pagreitį šiai skaitmeninei transformacijai.…

Žmogiškieji ištekliai

2021 03 30

Personalo valdymas pandemijos metu: ilgoms diskusijoms laiko neliko

Pamenate begalines diskusijas įmonėse, kokias sąlygas ir kokiomis aplinkybėmis sudaryti darbuotojams dirbti lanksčiu grafiku – dalį laiko iš…

Vadyba

2021 03 18

Valdybos turi kurti pridėtinę vertę

Gintautas Mažeika, verslo konsultacijų UAB „Mažeika ir partneriai“ vadovaujantis partneris, pataria, kada įmonėms verta kurti valdybas. Jis primena,…

Tiekimo grandinė

2021 03 18

Tiekimo grandinė: vyksta esminiai pokyčiai

Pasaulis jau daugiau nei metus mėgina susidoroti su žmogiškaisiais ir ekonominiais iššūkiais, kuriuos sukėlė pandemija. Reaguodami į „kovidinę“…

Projektų valdymas

2021 03 18

Strateginių pokyčių valdymas: sėkmės veiksniai pandemijos metu

Vytenis Kudinskas, Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai” partneris, projektų portfelio valdymo praktikos grupės vadovas, ReShape! Business…

Projektų valdymas

2021 02 25

Projektų valdymas: pandemijos pamokos ir iššūkiai

Pandemija atsėlino jau prieš metus, ir per šį laikotarpį daugeliui verslų teko pripažinti: be pokyčių – nė iš…

Strategija

2021 02 04

Verslo strategija: laikas užkurti antrą variklį

2020-aisiais pasaulį užgriuvusi pandemija daugelį verslų užvertė sunkiai išsprendžiamais rebusais, o didžiausią sumaištį – kaip ir žmonių gyvenimuose…

Strategija

2020 07 16

Krizė yra metas užduoti strateginį klausimą: kaip keisti verslą, kad jis būtų reikalingas

Ar ir toliau verta važiuoti prieš traukinį? Ar ir toliau verta stengtis išsaugoti verslą, kuris ir taip jau…

Vadyba

2020 06 10

„Boso valanda su S. Jovaišu”: vadovaujantis partneris Gintautas Mažeika

UAB "Mažeika ir partneriai" vadovaujantis partneris Gintautas Mažeika apie verslo savininkų ir vadovų elgesį krizės metu: laimi šaltas…